RSS Feed

Nannahs knekkebrød

Posted on

hanseloggrethel.bloggspot.com er en blogg med mange deilige oppskrifter. De som spiser lchf eller er på ketolyse, savner ofte brødmat. Og på den bloggen fant jeg oppskrift på disse deilige knekkebrødene. De er veldig gode, og noe jeg kommer til å spise når jeg må spise sammen med andre i sosiale settinger der det ikke passer å sitte å bare «maule pålegg». Hos meg har de holdt seg kjempegodt, og de har blitt en stor favoritt. Besøk gjerne bloggen og gi henne en tilbakemelding dersom du også faller for disse sprø herlighetene 😉

200 g solsikkekjerner
1dl linfrø(50g)
1dl sesamfrø(50g
2,25 dl kruskakli (50g
2ss fiberhusk(store toppede)
1/2 ts salt
litt søtt
5dl vann

Først av alt setter du stekovnen på 160g varmluft. Bland alt det tørre, rør i vannet og la deigen stå 5-10 minutter. Til det ikke lenger synes noe vann i bunnen på bollen om du graver i den.
Smør deigen utover bakepapir på to plater, og rut opp med pizzahjul.
Jeg får 32 skiver. De må ikke være for tykke, da blir de ikke sprø. Stek begge platene samtidig i varmluft 160g 1t 10 min..la platene bytte plass to ganger underveis, og snu dem med forsiden inn
Om du ikke har varmluftsovn øk temperaturen til 180 og stek et brett av gangen. Holder seg godt i tett metallboks.
About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

Legg igjen en kommentar

