RSS Feed

Hvem bremser deg?

Posted on

Jeg kjenner hvertfall godt på mine bremser nå. Jeg ønsker å være i aktivitet nå. jeg HAR energi. Jeg er klar for trening. Så var det bare alle ungene, mann, middag, pakking, vasking osv osv. Så her sitter jeg da, stuck. Mannen min er utslitt etter å ha gjort ingenting i dag. Jeg har fått gjort litt, hatt koselig besøk og styrer på med ungene.

For at frustrasjonen min ikke skal bli for stor så har jeg bestemt meg for at jeg skal gjøre husarbeidet, dvs all vasking ferdog nå når ungene legger seg. Så kan morgendagen brukes til masse masse kos. Skal ta med jentene mine i bassenget en tur og ellers prioritere å være ute, leke løpe og gjøre akkurat hva jeg vil.

Jeg har en hverdag hvor alt går i ett, til og med om natta står jeg opp flere ganger fordi noen gråter. Om dagen stiller jeg opp for kollegaer, mann og barn. Jeg gjør det med glede. Men det betyr ikke at jeg ikke kan bli sliten. Og det betyr ikke at mitt døgn har flere timer enn noen andre sitt. Det betyr ikke at jeg ikke planlegger og prioriterer, for jeg er beinhard på både planlegging og prioritering hver dag for å få alt til å gå rundt.

Jeg nyter som oftest hvert sekund, selv om jeg strever. Jeg liker det travle livet. Men jeg ser at det bremser meg. Fordi jeg ikke prioriterer meg. Nok.

Jeg er altså når alt kommer til alt min egen bremsekloss fordi jeg velger andre fremfor meg selv gang på gang. Og det er da den kreative hjernen min går amokk. For dersom jeg fortsetter som nå, bare krever litt mer deltakelse og hjelp fra resten av husholdningen, så er ungene mine så store nå at jeg kan ta de med på ting. Det vil si at de kan herje i senga mens jeg bruker elipsemaskinen, eller jeg kan få et søsken til å se etter dem. Jeg kan gå meg en tur om kvelden. Jeg kan ta en økt med styrketrtening om kvelden før jeg dusjer. Jeg kan gå gatelangs, jeg kan leke tikken, jeg kan male vegger og jeg kan gå i skogen, bare jeg legger til rette for flere. Det var en tid hvor jeg var en helt på å ta med meg min eldste datter ut etter middag. Det var før de organiserte fritidsaktivitetene kom og tok oss. Vi tok med skiver og saft og labbet i vei i utmarka eller hvor som helst og koste oss, trimmet, spiste og bare var sammen. Jeg vil tilbake dit.

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

Legg igjen en kommentar

