RSS Feed

Løksuppe

  Løksuppe med salte kjeks

Sånn gjør jeg det:

Surr MYE løk skjært i tynne skiver i en panne sammen med en del smør og noen hvitløksfedd i skiver til løken er blank. Hvor mye løk? Ca 1 hel stor løk pr person tenker jeg. Mens løken surrer har jeg vann (begynte med 1 liter, spedde etter hvert som løken havnet i gryta sånn at det ble suppe av det), 2-3 laubærblad, etpar terninger med kyllingbuljong eller annen kraft og pepper og gir det et oppkok. Koker på svak varme, har i løk etterhvert som den blir blank. Kokte det ca 45 minutter. Siden mine unger ikke er særlig begeistret over løk, tok jeg ut laubærbladene og stavmikset suppen, før jeg smakte til med salt og pepper. Jeg serverte med rundstykker til gjengen, salte kjeks som jeg har postet oppskrift på før, her, til meg. En rømmeklatt er godt til, et dryss friske urter, Ost, som smelter i suppa. En skvett fløte? Metter godt og lenge, og hva er vel billigere enn løk?

Hverdagsmiddag for hele familien. Selvfølgelig lowcarb style. Om du har travle dager, gjør alt klart kvelden før, da trenger suppa bare et raskt oppkok mens du dekker bordet, tenner et stearinlys og leker med barna, eller noe sånt.

 

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

Legg igjen en kommentar

