RSS Feed

Hvem er din tidstyv?

Hvem eller hva sluker av tiden din, får deg til å komme ut av rute? Dette er spørsmål som har opptatt meg en stund, spesielt siden vi har effektivisert på jobben. For å rekke alt jeg må gjøre i løpet av en dag, må jeg ofte gjøre ting i en bestemt rekkefølge.

Sånn er det i grunn hjemme også. Det er så lett å bli sittende i morgenkåpa en times tid å lese nyheter og sladder på nett, nyte kaffekopp etter kaffekopp og det faktum at ungene leker fint og fredelig.

Det har jeg bestemt meg for å ta tak i nå. Ikke fordi jeg ikke unner meg selv å slappe av- tvert i mot. Jeg nyter å slappe av, men en ting som virkelig stresser meg er tanken på det jeg skulle gjort, som jeg utsetter. Ta den telefonen, bestille den timen, betale den regningen osv.

Å utsette ting gjør meg stresset. Det sammer gjør det å ha pågående konflikter for eksempel. Få det gjennom, og bli ferdig, sånn at det er mulig å gå videre, det er det som fungerer for meg.

Å hale ting ut over dager og uker sliter meg ut.

Så nå sier jeg som Yngvar fra Puls på NRK: «Berre gjer det»

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

Legg igjen en kommentar

