RSS Feed

Kraftig varm løksuppe

20121029-212605.jpg
Dagens løksuppe bestod av ca en hel hvitløk, en stor rød løk, en purreløk, 7 gule løker, buljongterninger, vann og en fløteskvett og smør.
Kuttet all løk i tynne ringer og hakket hvitløken og surret alt i smør. Krydret med pepper og timian. Hadde i to buljongterninger og halvannen liter vann. Lot det koke opp og surre noen minutter på komfyren.

Ostekjeks:
Jeg hadde gryiere ost, men de fleste oster kan vel brukes. Jeg rev den på den fine siden av et rivjern og la i små topper med en ss på bakepspirkledd stekebrett. Hadde god avstand mellom toppene, de flyter utover. Min ost hadde så mye smak at jeg ikke krydret de. Stekte to brett samtidig på 180 grader varmluft til de begynte å bli brune og boblet godt. Lot de bli kalde på brettet og nøt de sammen med den deilige suppa, som jeg serverte med en god klart seterrømme.

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

Legg igjen en kommentar

