RSS Feed

Vintersalat

IMG_1510

 

Salat om vinteren? Oh yeah! Når trenger vi de fargerike deilige grønnsakene mer egentlig? I dag har jeg laget en gammel favoritt til lunsj, og vi spiste så vi nesten trillet. Det er ikke så nøye egentlig hvilke grønnsaker man bruker, jeg brukte det jeg hadde i kjøleskapet.

Vår salat bestod av:

Isberg salat

Agurk

Rød og gul paprika

1 gulrot i små biter (ikke lavkarbo)

1 liten boks mais (ikke lavkarbo)

1 grillet kylling renset og kuttet i pene biter

Rød løk

Karridressingen:

1 beger seterrømme

1/2 pk ekte majones

Dette røres godt sammen med skje. Så MÅ man smake seg frem til hva som passer med kryddermengden. Noen likert det hot, mens andre liker mild smak- men såpass feit dressing tåler en del krydder før den blir for sterk etter min mening. Jeg brukte:

Mye karri

Sitronpepper

Hvitløkspulver

ca 1 ss sitronsaft

Et lite dryss vayennepepper og chillikrydder for å gi litt sting

Litt salt

Smoked paprikakrydder

Det som gjør dette så deilig er kombinasjonen kylling/karri. Det syns jeg er helt nydelig sammen. Eldsta mi som er 11 år var kjempeimponert over mor sine dressingkunster og mener at vi aldri mer behøver å kjøpe dressing.

 

 

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

Legg igjen en kommentar

