RSS Feed

Skinkebiff med spinatsalat

Posted on

20130311-174810.jpg

Dagens middag fikk ros fra alle hold.

Spinat ble lagt i kaldt vann en stund før den ble forsiktig fisket opp og lagt til avrenning i et dørslag. På den måten legger sanden som alltid er på spinat seg på bunnen og spinaten blir ren og sprø.

Jeg skar modne tomater og løk i tynne skiver og la lagvis i skål. Ved servering hadde jeg litt salt, litt nymalt pepper og balsamicoeddik og olivenolje i en skål som jeg pisket sammen med gaffel før jeg helte dressingen over tomatsalaten.

Jeg hadde ytrefilet av svin som jeg skar i tynne skiver og stekte med smør og sitronpepper. Til slutt kokte jeg ut panna med litt vann, ca 2 cm finrevet ingefær og saft og finrevet skall av 1/2 appelsin. Denne sausen tømte jeg over kjøttet ved servering. Veldig godt, mye smak, raskt å lage.

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

Legg igjen en kommentar

