RSS Feed

Mettaspahgetti

Posted on

20130313-182205.jpg

Siden utgangspunktet for dagens middag var dolmiosaus på glass, kutta jeg opp en gulrot, en løk og en squash som jeg surra i litt smør før jeg blanda det inni sausen sammen med steikt kjøttdeig.

20130313-182359.jpg

Så laga jeg spaghetti. Oppskrifta fant jeg på lavkarbo.no.
Den er sånn:
Sett ovnen på 150 grader.
Visp 4 egg godt og tilsett 125 gr kremost. Jeg brukte håndmikser til dette. Miks til godt blandet. Ha i 0,5 dl fiberhusk og bland igjen. La røra dvelle i 10 minutter.
Ha bakepapir på ei bakeplate, hell deigen over på papiret. Smør et annet bakepapir med olje som du jeger over deigen. Kjevle så ut til bakeplata er dekket. Ta av det papiret som har olje på og stek i 10 minutter. Skjer opp i tagliatellebiter.

20130313-182929.jpg

Så er det bare å høgga innpå. Veldig godt, ikke for mye eggesmak. Mannen jubla!

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

2 responses »

  1. Vet at dette er et gammelt innlegg, men har du prøvd «pasta» av squash? Jeg var kjempeskeptisk i utgangspunktet, men du verden så godt det var! Høvle strimler av squash med ostehøvel eller bruk et juliennejern. Legg strimlene i et dørslag og strø litt salt over for å bli kvitt overflødig væske. Deretter kan du steke «pastaen» i smør i stekepanna til den er såvidt gyllen, og bruk ønsket saus. Jeg lagde carbonara, og den var nesten bedre enn originalen 🙂

    Svar

Legg igjen en kommentar

