RSS Feed

Lavkarbo yoghurtbrød

Posted on

20130415-131655.jpg

20130415-131706.jpg

Saftig mykt deilig brød, som skiver rett og slett.

3 egg og 3 ss tyrkisk yoghurt piskes i en bolle. Ha i 2 strøkne ss bakepulver. Ja, ikke ts men ss. Ha i 2 dl mel laget av like deler gresskarfrø og solsikkekjerner. Jeg malte mine i blender til ønsket konsistens. Ha i 1 dl linfrø og 1 dl sesamfrø. Rør godt sammen og spre ut over bakepapirkledd plate. Prøv å få røra gjevnt utover. Stek på 225 grader i 10-15 minutter.

Jeg ruter brødet opp med pizzahjul etterpå og oppbevarer det i plastpose. Som regel fryser jeg halvparten. Kjempegodt og veldig raskt!

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

2 responses »

  1. Den skal jeg definitivt teste:-)

    Svar

Legg igjen en kommentar

