RSS Feed

Spicy seikaker

Posted on

Denne knallgode oppskriften på fiskekaker fant jeg her. Virkelig lettlagde, saftige smakfulle fiskekaker. Jeg elsker de og kommer til å lage de i burgervariant i sommer. Jeg lagde en enkel coleslaw til og kokte poteter til barna.
Fiskekakene var så gode på smak at jeg er lykkelig for at jeg lagde trippel porsjon. De metter godt også.

400 gr seifilet
Ca 4 cm fersk ingefær
1 rød chilli
1 ts malt ingefær
1 ts malt muskat
1 ts hvit pepper
1 ts salt
2 egg
Sesamfrø til panering

Tin seifileten. Skjær i biter og legg bitene i en foodprosessor. Hakk løk og chilli, riv ingefær og ha i foodprosessoren sammen med egg, salt og krydder. Kjør til massen er finhakket. Lag fiskekaker med en skje og vend de i sesamfrø. Stek på middels varme til de er gyldne.
Smør og olje til steiking

20130416-175141.jpg

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

Legg igjen en kommentar

