RSS Feed

Laks med purresaus

Posted on

20130521-171117.jpg

Laks er en favorittfisk hos meg. Både på grunn av smak, variasjonamuligheter, tilgjengelighet, pris og det faktum at de kommer skinn og beinfrie. Jepp, skammelig dårlig både på filetering og rensing av fisk. Dagens oppskrift fant jeg på klikk.no.

Smør form og ha laksebitene i, krydre med salt og sitronpepper. Rasp gjerne litt sitronskall over. Steik i ovnen på 150 grader i ca 15 minutter, eller til fisken er nesten gjennomstekt. Steketiden varierer pga tykkelsen på stykkene.

Ha 3 dl kremfløte i en kjele og tilsett en hel purre i skiver. Kok til purren er myk og smak til med salt og pepper. Hardkok 1 egg pr person og skjer de i små biter. Ha i finhakket frisk dill. Jeg hadde tørket dill, det var IKKE det samme.

Server med dampet brokkoli og kokt gulerot, og selvsagt poteter om noen i familien foretrekker det.

Dette var en rask og god hverdagsrett som falt i smak hos alle. Og ingrediensene er ganske typiske, vanlige lavkarboingredienser, det er avgjørende for meg at jeg slipper å gå på butikken for å kjøpe alt mulig når jeg skal igang med middagen, da blir jo hele prosessen mye mer tidkrevende.

Anbefales!

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

Legg igjen en kommentar

