RSS Feed

I morgen begynner mitt steinalderprosjekt

Posted on

Nå er jeg klar for 30 dager med steinalderkost . Jeg har ikke skikkelig oversikt over hva som er lov å spise enda, men det viktigste for meg er å unngå melkeprodukter .

Jeg har forstått det sånn at det er mange variasjoner av dette kostholdet også, som innen alle andre retninger. Hva som er lov og ikke blir litt opp til hver enkelt. I steinalderen spiste man gjerne insekter og drakk blod, men det er ikke det dette kostholdet handler om for meg.

Derfor vil jeg si noe om hva jeg tenker nå før jeg begynner, også blir vel veien til mens man går.
Jeg tenker at mitt kosthold blir ca sånn:
– kjøtt, helst rent, ikke pølser osv.
– fisk og skalldyr, ikke fiskekaker osv.
– alt av grønnsaker, også litt potet og andre rotgrønnsaker
– litt frukt / bær
– fett fra olivenolje, klarnet smør, kokosolje.
– egg
-tran og vitaminer

Kaffe og vann som drikke.

Jeg trener jo ikke pga sykdommen, så evt resultater vil jo kun være pga kosthold.

En ting jeg er svært usikker på er mengde mat. Hva skal til for at jeg holder meg mett til neste måltid?

Jeg gleder meg hvertfall til å prøve, noen nye oppskrifter kommer selv om det kanskje blir mye egg. Det er ikke alle måltider som blir like lette å få til siden bursdager, ferie og helgeturer står i kø, men når har man 30 dager uten noe på tapetet.

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

Legg igjen en kommentar

