RSS Feed

Steinaldermat dag 1

Posted on

Først: dette har jeg spist i dag:

Frokost: egg, smør, kaffe med kokosolje, litt jordbær, litt spinat, 1 tomat.

Lunsj: egg og smør

Mellom: mandler

Kvelds: omelett med grønnsaker.

Med andre ord, ikke den mest optimale kosten. Mye egg, rett og slett. Og sånn blir det ikke hver dag, har mye godt i kjøleskapet, det var bare noe med tid og timing som ikke klaffet helt i dag. Sånn er det å være syk.

Har funnet tre nye oppskrifter jeg skal prøve også, det gleder jeg meg til.

Sommersupper og sommermiddag blir det. Selvsagt poster jeg oppskriftene her.

Kroppen føles egentlig bra, lite hjertebank, gjevn energi. Har vært utrolig tørst og drukket veldig mye, så jeg passer på å få i meg salt.

Jeg kjenner at å leve uten meieriprodukter er veldig uvant, og det kan jo tyde på at jeg har latt det være en litt for stor del av kostholdet mitt.

20130527-202125.jpg

Denne boka har jeg investert i i dag. Og den investeringen er jeg veldig fornøyd med. En veldig informativ bok for meg, jeg har også planer om å gi den i gave til flere. Jeg har lest ca halve boka nå, og gleder meg til å ta fatt på resten.

Glad for at jeg endelig kom meg igang med dette 😉

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

9 responses »

  1. Ser ut som om du er godt i gang:) Gleder meg til å følge deg i dagene som kommer! Om du fikser å lese engelsk, så anbefaler jeg «The paleo solution» av Robb Wolf på det sterkeste. Det er den mest grundige og motiverende boka om paleo jeg har lest til nå. Pål Jåbekk sin bok er også helt super! Liker at han skriver så lettfattelig.

    Svar
    • Ja, det var en utrolig grei bok, lettlest og lettfattelig både for min tåkehjerne og for skeptiske slektninger. Hvor finner jeg «the paleo solution»? E-bok?

      Svar
      • Hmm, de har den på bokkilden.no, men jeg ser at det tar 25-30 dagers leveringstid! De har den som e-bok (kindle edition) på Amazon.com. Den koster bare 10 dollar og du får den rett i Kindle leseren din (denne kan lastes gratis ned). Løp og kjøp!

      • Will do! Tusen takk 🙂

  2. Hilsen Rivjernet;)

    Svar
  3. Masse lykke til!! 🙂
    Jeg anbefaler å spise masse avocado! Da får du sunt fett og variasjon fra eggene dine:) Guacamole feks! mmm<3

    Svar
  4. Jeg har trua på dette! Pål er en flink fyr, så om du følger rådene hans er du nok veldig godt på vei mot et bedre liv. Det finnes veldig mange bøker om steinaldermat, og man trenger heldigvis ikke lese alle. Flere gode er oversatt til norsk i det siste, bl.a. «Tilbake til røttene», «Naturlig mat», og «Matrevolusjonen». Du finner disse på http://www.lillemaane.no/katalog

    Svar
    • Matrevolusjonen har jeg, og den liker jeg, men jeg synes Pål skriver enda bedre og tydeligere. Jeg sliter litt med å få omgivelsene til å forstå hvordan mat påvirker meg, for » det var jo ikke sånn i fjor». Og da er det lett for meg å forklare de som lurer ved å bruke Pål sine ord.

      Tilbake til røttene har jeg kjempelyst på, lurer på å prøve å få til en Bergenstur 18 juni også så jeg får med meg forfatteren live 🙂

      Svar

Legg igjen en kommentar

