RSS Feed

Steinaldermat på tur

Posted on

God morgen.
Eller det vil si, min morgen er ikke så god. Hvorfor?
Mat!
I helgen har jeg vært på fotballcup og der var det ikke mye steinaldermat å finne, de hadde til og med bare brus, ikke vann. Magen min og resten av kroppen sier ifra om at dette ikke var bra. Da jeg våknet i dag var jeg så opphovnet i hendene at jeg ikke klarte å bøye fingrene.
En annen ting jeg også har funnet ut av er at etter noen dager uten meieriprodukter så kan jeg bare slutte å spise det, bortsett fra smør, som ser ut til å gå fint. Vanlig Norvegia ble jeg syk av. Rar kropp.

Så om jeg ikke har klart å finne steinaldermat i helgen så ser jeg ikke det som et nederlag. Jeg har funnet ut at kroppen trives veldig bra med sånn type mat, men uten meieriprodukter . Frukt og bær må jeg regulere mengde på, hvis ikke slår magen seg vrang.

Nå har det seg sånn at jeg må leve hotellivet etpar netter til fordi jeg venter på å få igjen bilen vår, som selvsagt sa takk for seg her. Men kostholdet tror jeg ikke blir noe problem, hotellfrokosten her er god og ellers har de flere gode dagligvarebutikker her hvor jeg kan kjøpe det jeg har bruk for.

Om noen kjenner til blogger eller bøker med paleokosthold uten meieriprodukter så setter jeg stor pris på tips.

Ha en finfin søndag 🙂

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

4 responses »

  1. Jeg tåler bær ganske greit, men mye fruktose må jeg passe meg for, jeg også. Det handler nok mer om en sart mage enn om å telle karbohydrater, dog. 🙂

    Ja, det er rart med offentlige tilstelninger hvor man ikke engang kan få alminnelig vann! Man kan jo ikke gjøre annet enn å prøve å gjøre de best -mulige- valgene -, slik du har gjort.

    På chowstalker.com og thefoodee.com er det masse, masse fine paleo-oppskrifter å finne, om det går greit på engelsk. Inspirasjon kan man i alle fall finne. 🙂

    Svar
    • Åh, nye nettsider 🙂 takk 🙂 Syns det var svært merkelig at de ikke solgte vann på et idrettsarrangement, det var brus, chips, pølser og is i lange baner. Og lapskaus. Det spiste jeg. Neste gang: matpakke!

      Svar
  2. Interessant at du ser at du reagerer på ost, men ikke på smør. Jeg har samme erfaring:) Kan ofte være lurt å ha med matpakke ja. Nøttemiks, kanskje med litt mørk sjokolade også, er en livredder:)

    Svar
    • Ja, det syns jeg var rart. Jeg hadde jo en god plan, men så gikk det skeis pga mange ting, bl a tid og avstand. Bilen vår sluttet jo å gå på fredag, så jeg er igjen i Flekkefjord, kanskje helt til onsdag og venter på at bilen blir kjørbar igjen.

      Svar

Legg igjen en kommentar

