RSS Feed

Helsemagasinet vitenskap og fornuft

Posted on

Har du hørt om helsemagasinet VOF? Det hadde ikke jeg heller, før noen tipset meg om det. Jeg hadde aldri sett det i bladhyllene i butikkene. Det selges bare i kiosker. Derfor abonnerer jeg på det fra bladkongen.no
Da får jeg alle utgavene med meg. I tillegg får jeg tilgang på pdf filer om tidligere tema.

Og dette er interessant lesning.
VOF står for vitenskap og fornuft. Ansvarlig redaktør er Dag Viljen Polezynski, som blandt annet er initiativtaker til Kostreform for bedre helse og forfatter av boka Sukker, der han forklarer om sukkerets virkning på helsen vår.

Bladet har både oppskrifter, lengre temaartikkler, spørsmål fra lesere og et variert mangfold av temaer rundt kropp, mat, trening, forskning, medisin og helse.

I det siste bladet står det bl a en lang artikkel om flåttoverførte sykdommer, noe som interesserer meg spesielt fordi det er det jeg utredes for nå.

Et annet tema jeg synes var veldig lærerikt var om naturlig husleie med organiske syrer.
Bladet inneholder også mye bra lavkarbostoff.

20130603-092347.jpg

20130603-092441.jpg

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

Legg igjen en kommentar

