RSS Feed

Ferietid= opp i vekt?

Posted on

20130610-082045.jpg

Må man regne med ekstra feriekilo hvert år etter sommerferien?

Jeg mener NEI! I fjor bodde vi tre uker på all inclusive hotell i Tyrkia og jeg gikk ned 2 kg ved å spise veldig god lavkarbomat fra de overdådige oppdekkingene på hotellet og ved å være med på vanngymnastikk på hotellet noen dager.

Nå bor vi i leilighet på Gran Canaria. Vi spiser stort sett alle måltider unntatt middag hjemme. Da lager vi gjerne egg i forskjellige varianter eller salater ol. Som snacks på stranden har jeg gjerne med nøtter eller mandler.
Middager består gjerne av noe godt kjøtt og grønnsaker til.

Trimmen vår er å bade og leke i vannet, gå ned til sentrum, gå til stranden osv i stedet for å ta taxi.

Og rett utenfor døren har jeg over 700 trappetrinn. Vi bor midt i trappa sånn ca. I morgen skal jeg gå opp på toppen og se hvordan det er der oppe. Går vi ned trappene kommer vi her :

20130610-082939.jpg

Så jeg har ingen planer om å gå opp i vekt selv om jeg koser meg med god mat og god vin her.

Husk å følge meg på Facebook og instagram. Søk opp synsegulla begge steder, så finner du meg 🙂

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

5 responses »

  1. Av 700 trappetrinn blir det flotte leggmuskler!
    Selvsagt trenger en ikke å gå opp i vekt fordi en er på ferie og spiser god mat og drikker godt. Er det ikke gjerne slik, da, at en også beveger seg mer?

    Ønsker deg en god ferie!

    Svar
    • Jo, jeg håper det. Synes det er synd om folk gir blaffen i kropp og helse bare fordi det er ferie. Jeg nikoser meg og synes det var deilig med et avbrekk fra hverdagen.

      Svar
  2. Jeg tror det kommer ann på hva slags «alternativer» man har for mat. Litt vanskelig å spise italiensk feks 🙂
    Men går ann å begrense seg også… (For det gjorde ikke jeg.. Haha..)

    Svar
    • Helt sant! Kan fort bli mye salat om alternativene bare er italiensk. Selv følte jeg ikke at jeg forsaket noe siden jeg både drakk vin og spiste dessert.
      Men typisk strandmat i syden er jo ikke noe å gå glipp av, spør du meg.

      Svar
      • Nå er vel ikke min første sydenferie mye å skryte av, haha- men så var jeg mye større også, nesten litt ekkelt å se på bildene som går igjen og igjen i ramma..

Legg igjen en kommentar

