RSS Feed

En ukemeny – ketolysekuren

Posted on

frokostinnlegget

Mandag:

Frokost: Moniques wrap med ost/skinke/salat/smør. Oppskrift i frokostinnlegget over.

Lunsj: salat med egg/kylling/dressing.
Dressing: 2 ss olivenolje, 2 ts sitron, salt, pepper.

Middag: Blomkålsuppe

Kvelds: 1 mikroknekkebrød med smør, røkt laks og eggerøre av 1 egg og litt smør. Oppskrift i frokostinnlegget .

Tirsdag:

Frokost: 2 mikroknekkebrød. 1 med smør, kremost og skinke, 1 med smør og makrell i tomat.

Lunsj: Omelett

Middag: stekt laks med saus av 1 boks creme fraiche blandet med 1 ss soyasaus, dampet blomkål og brokkoli.

Kvelds: rå agurk og selleri med dipp av seterrømme smakt til med hvitløkskrydder, paprikapulver,salt, pepper osv.

Onsdag:

Frokost:
15 minutters brød, oppskrift i frokostinnlegget . 2 skiver med kokt egg, smør og tomat.

Lunsj: spekemat og salat av isberg, agurk, tomat, løk og oliven.

Middag:
spaghetti og kjøttsaus

Kvelds: 1 skive 15 minutters brød med rå løk og roastbiff.

Torsdag: 3-4 store ss frokostblanding( bland linfrø, sesamfrø, kokos, gresskarkjerner og soldikkekjerner i en krukke), 3 toppede ss tyrkisk yoghurt og 5-10 bringebær.

Lunsj: middagsrester

Middag: damp torsk i godt saltet vann tilsatt lauvbærblad og noen hele pepperkorn. Smørsaus og wokede grønnsaker som løk, paprika og brokkoli.

Kvelds: Ostechips. Riv ost og legg i små hauger på stekebrett dekket med bakepapir. Ha på ønsket krydder (grillkrydder, herbamarekrydder, salt og pepper, chilli, hva du vil). Stek i ovn på midterste rille i ca 7 minutter på 200 grader. Avkjøl på rist.

Fredag:

Frokost: moniques wrap med spekemat/majones/ salatgrønnsaker

Lunsj: omelett med ost og skinke

Middag: Tacosalat med hjemmelaget tacokrydder, ost, seterrømme, salat, agurk, tomat, paprika og løk.

Kvelds:
Cottage cheese, fløte og bringebær med kanel på.

Lørdag:
Frokost: egg og bacon servert med grønnsaker til.

Lunsj: tacosalatrester

Middag: Hjemmelaget hamburger (1 karbonadedeig , litt finhakket løk, 1 ts salt, 1 egg, krydder etter ønske. Elt inn salt, spe med egg og ha i resten. Form til burgere og stek i smør på stekepanne til de er ferdig.

Stek bacon og ha oppå. Server i isbergsalatblad med hvitløksdressing ( seterrømme, finhakket hvitløk, salt, pepper), tomater og sylteagurk.

Kvelds: Ostechips

Søndag:

Frokost: Frokostpannekaker

Lunsj: mikroknekkebrød med rekesalat ( pillede reker, kokt egg finhakket og majones. Smak til med sitron).

Middag: Fiskesuppe med smak av Asia

Kvelds: cottage cheese med fløte, bringebær og kanel.

Følg meg gjerne på Facebook og Instagram, søk på synsegulla så finner du meg 🙂

Advertisements

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

4 responses »

  1. Hei, så flott ukeplan. Den skal jeg følge. Lurer bare litt på microknekkebrød. I frokostforslagene dine er det oppskrift på knekkebrød i stekeovn….bruker du samme oppskrift i micro’n?

    Svar
    • Tusen takk for at du gjorde meg oppmerksom på dette. Jeg ser at det visst er flere oppskrifter som har falt bort fra innlegget. Veldig rart. Jeg skal prøve å få ordnet alt i løpet av helgen. Jeg laget en egen bloggpost med oppskriften på mikroknekkebrød nå. Veldig enkel oppskrift, superrask å lage. Håper den smaker 🙂

      Svar
  2. Tilbaketråkk: Helgekos | Synsegulla

Legg igjen en kommentar

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut / Endre )

Twitter picture

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut / Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut / Endre )

Google+ photo

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut / Endre )

Kobler til %s