RSS Feed

15 minutters brød igjen

20130812-133036.jpg

Sett ovnen på 225 grader

Bland: 3 dl revet gul ost, gjerne en med smak ( jeg river den grovt fordi da syns jeg det smaker bedre), 2 ss seterrømme, 1 ss smeltet smør, 3 egg, 11/2 ts bakepulver og ca 1 dl linfrø, 2 dl sesamfrø og 2 dl solsikkekjerner.

Bre ut over bakepapirkledd stekeplate. Stek i max 15 min, til brødet er gyllent. Rut opp med pizzarulle i passe skiver.

Holder seg lenge i kjøleskap, egner seg også til frysing. Jeg baker fort opp noen brett så jeg har til jeg begynner å jobbe igjen, ungene skal kjøres hit og dit og behovet for å ha et raskt måltid tilgjengelig øker.

Enjoy 🙂

Husk å følge meg på Facebook og instagram, synsegulla heter jeg der også.

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

2 responses »

  1. Innimellom er det godt med et lavkarbo brødmåltid, ja 🙂 Jeg har lagt min elsk på Lena Beatrice’s grove tekaker, har du prøvd dem? De smaker faktisk omtrent som vanlig, mellomgrovt brød og er skikkelig gode!

    Svar
    • Nei, de har jeg ikke prøvd. De skal jeg jammen se om jeg finner. Har ikke spist brød på flere mnd, bortsett fra etpar mikroknekkebrød i løpet av tiden jeg var vekkreist.
      Jeg spiser lite brød, men syns det er svært praktisk å ha i fryseren, og ikke minst et must å ha med når vi drar bort i helgene så vertskapet ikke stresser med å lage mat vi spiser, og at de ikke føler at vi spiser opp pålegget deres 😉 mange hensyn å ta 😉

      Svar

Legg igjen en kommentar

