RSS Feed

Green curry fiskegryte

20130830-105418.jpg

Denne retten er smakfull og superrask å lage. Endelig en lett og enkel fiskerett som hele familien liker. Jeg har lastet ned appen til Meny, og der fant jeg denne oppskriften som jeg har modifisert noe.

200 gr laks
200 gr sei
400 gr grønnsaker ( jeg brukte paprika, gulrot,minimais og løk)
1 boks økologisk kokosmelk
2 ts østerssaus
1 lime
2 ss grønn curry

Rens og kutt grønnsaker. Wok dem i 2-3 minutter, til knapt møre. Ha i kokosmelk, limesaft, østerssaus og currypasta. Viktig å smake til. Jeg hadde i mer smak enn i denne oppskriften. Del fisken i munnfuller og la trekke i woken i 2-3 minutter.

Klipp koriander over og server. Blomkålris er godt til, og evt eggenudler, som jeg serverte til ungene. Stor stas, de trodde de spiste spaghetti og ikke fisk 👍

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

2 responses »

  1. Denne skal jeg definitivt prøve! Jeg elsker oppskrifter som er enkle, men som samtidig har masse smak:)

    Svar

Legg igjen en kommentar

