RSS Feed

60 dager

God morgen. Jeg holder på med et 60 dagers prosjekt. Målet er å gå ned litt mer intensivt i vekt, for å oppnå økte helsefordeler av dette.

Høsten har vært preget av mye sykdom samtidig som jeg så smått har begynt å jobbe igjen. Dette har tatt alle krefter.
Så ned i vekt= bedre helse?

Fra vektklubb.no

20131017-080926.jpg

Jeg merker at selv få kg vektnedgang har mye å si både for fysisk og psykisk helse.
Merk dere at jeg er overvektig og skriver om vektnedgang for å oppnå bedre helse, ikke om å strippe kroppen for fett for å oppnå en eller annen idealvekt.

Min største utfordring nå er å spise nok grønnsaker. Derfor er målet å spise grønnsaker til hvert måltid i en periode, bare for å ha fokus på det.

13 desember er jeg ferdig med mine 60 dager med strengt kosthold. Det passer meg bra. Det er med på å korte ned jula, som har begynt allerede nå(!!!!!!!!!!). Fra 13 desember til 1 januar er jammenmeg mer enn nok tid til julekos.

Høst er for mange også lik høstdepresjoner eller nedstemthet.
Riktig mat samt litt bevegelse hver dag, helst en tur ut i dagslys, kan være god medisin også mot dette.

Del gjerne dine erfaringer med meg og slå følge med meg eller lag ditt eget lille høstprosjekt.

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

One response »

  1. Lykke til med prosjektet ditt. Jeg er sikker på at «riktig» BMI har mye å si for både mental og fysisk helse. Jeg har slanket meg mange ganger, (dessverre) og er nå igang med å ta av noen kilo. Jeg benytter meg av Skaldemans metode med ketosekost, noe som gjør at jeg er mett og fornøyd hele tiden. Etter noen dager er sukkersuget vekke, og da er den eneste utfordringen å holde seg unna andre folk. Det er der det ryker for meg. Jeg har så vanskelig for å si, «nei, jeg skal ikke ha det», og når jeg først spiser sukker (hvetemel, frukt, pasta etc.) så svinger blodsukkeret mitt sånn at veien til en kjeks, eller et kakestykke ikke er lang.
    Lykke til, skriv gjerne om prosessen, vi er mange i samme båt, selv om mange ikke vil snakke høyt om det 🙂 Godt nytt år!

    Svar

Legg igjen en kommentar

