RSS Feed

Periodisk faste

Posted on

Har dere prøvd det? Etter å ha sett programmet Schrødingers katt på NRK i går ( ligger på nett nå, link her : http://tv.nrk.no/serie/schrodingers-katt/dmpv73000114/02-01-2014#t=1m31s ) så bestemte jeg meg for å prøve. Jeg synes det er vanskelig å få til måltidsstruktur når jeg jobber 100% natt, men dette kostholdet med to fastedager i uka der man bare spiser 500 kcal, kan passe.
Bortsett fra at jeg nok ikke kommer til å telle så nøye på kcal.
I programmet som jeg anbefaler deg å se dersom du er opptatt av helse viser de at man kan spise hva som helst de dagene man ikke faster.
Jeg foretrekker lavkarbo og blodsukkerkontroll. Junk blir ikke sunt uansett mener jeg, poenget om man ønsker å være sunn er jo å spise sunn mat vel?

Min første fastedag blir i morgen, lørdag. Da er planen å spise tacosalat med familien før jeg går på jobb og evt et lite måltid på jobb/ etter jobb om det er nødvendig.

Jeg er så spent på om dette kan hjelpe meg fremover. Dersom du har tanker eller erfaringer rundt dette med periodisk faste blir jeg glad for å høre fra deg.

Wish me luck 😊

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

7 responses »

  1. Jeg synes det høres litt sånn små skumelt ut, men jeg er skeptisk til alt i starten. 😛

    Svar
    • Har du sett filmen jeg linket til? Jeg syns det hørtes logisk ut. Og ikke midt syns jeg det passer ypperlig inn i min livssituasjon . Jeg er veldig spent på dette.

      Svar
      • Nei, leser via wp på mobilen 🙂
        Men jeg kan følge med på hvordan det går for deg 🙂

      • Det kommer nok til å bli skriblerier her på bloggen om det ja. Jeg er så spent på dette jeg. Dersom det går ut over andre ( med humørsvingninger osv) må jeg gi meg, jeg har jo tross alt planer om å gjennomføre dette på jobb.

      • Humørsvingninger er interessante saker, for øyeblikket på ferie og den gjennomføres uten nikotin! Stakkars mannen!

  2. Jeg har fastet noen ganger, av og til 3-4 dager og helt opp i 9 dager. Dette funker for meg, men en dag i uken har jeg ikke prøvd. Min erfaring sier at den første dagen er verst, så da blir det jo liksom den verste dagen om igjen og om igjen. Spent på å høre om hva dine erfaringer blir.

    Svar
  3. Jeg har planer om å faste to dager i uka. Da spiser jeg bare 1, evt to små måltider. Jeg er så spent på dette. Hvordan var det å faste så mye som 9 dager? Spiste du ikke noe da?
    Hvordan opplever du den første dagen siden du mener den er verst?

    Svar

Legg igjen en kommentar

