RSS Feed

Oppskrift på nydelig gulrotsuppe

20140122-045112.jpg

Gulrøtter er billig og sunn, om enn ikke særlig lavkarbovennlig mat. Jeg elsker gulrøtter og i dag laget jeg gulrotsuppe til middag. Og for en suppe. Nydelig var den.

Sånn gjorde jeg:
I kjele med smør hadde jeg kuttet i smått 1 stor løk, 4 fedd hvitløk, ca 2 tomler ingefær, ca 4 stenger stangselleri. Surret til løken var blank. Hadde i 1 liter vann og 1 kg gulrøtter i små biter. Kokte til grønnsakene var møre, ca 15 minutter. Stavmikset til suppe, hadde i en fløteskvett og smakte til med salt og pepper.

Ingefær og gulrot = nydelig kombinasjon. Prøv den gjerne og si hva du synes.
Ellers minner jeg om at du kan følge bloggen ved å søke opp synsegulla på Facebook dersom du ønsker det.

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

Legg igjen en kommentar

