RSS Feed

God fastetirsdag

God morgen. Veldig kjekt at så mange fikk med seg saken om meg på klikk.no i går. Var visst også på Dagbladet.no.

Jeg syns jeg var både modig og litt tøff som var med på det. Min første reaksjon da journalisten tok kontakt, var selvsagt at nei, dette er nok ikke noe for meg. Så satt jeg her da, og irriterte meg litt, og tenkte: hvorfor sier jeg alltid nei til sånt? Dette er jo ikke farlig. Jeg må utfordre meg selv litt. Også gjorde jeg det.

Jeg syns også saken var fin. Det er vanskelig å gå ned i vekt. Selv sliter jeg voldsomt med motivasjonen nå og ønsker meg egentlig en partner jeg kan samarbeide med. Kroppen samarbeider ikke om dagen, og sykdommen gjør den vond. Jeg får ikke trene nå, så det er kun kosthold som får vekta nedover.

I dag er det fastetirsdag for meg. Da faster jeg (drikker vann og litt kaffe) frem til middag, spiser 1 porsjon middag, og faster videre til neste morgen.

På menyen i dag står steikt salmalaks, med grønnsaker og poteter for de som vil ha det.

På facebooksiden min (søk opp synsegulla og lik meg) publiserer jeg ofte bilder av hva jeg spiser. Så til de av dere som har lurt på hvordan et fastemåltid ser ut, kan det være lurt å følge med der.

Siden jeg nå er på vei inn i en dårlig sykdomsperiode er jeg ekstra spent på hvordan fasten vil gå. Jeg tenker at det kan være bra, kroppen får litt ro, og jeg sørger for at den får god næring. I morgen kommer det en oppdatering på dette.

Ha en fin dag alle sammen 😊

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

Legg igjen en kommentar

