RSS Feed

Fastetorsdag

Denne uka blir det bare en fastedag mest sannsynlig, det blir torsdag. Jeg har planer om å langtidssteke svinesteik som jeg serverer med sellerirotmos, brokkoli, gulrøtter, surkål og brun saus, det blir mitt fastemåltid.

Hvordan går det med dere andre fastere? Noen som får det til?

Jeg jobber mye med det mentale for tiden, jeg leser bøker , blogger og artikler om både mat, kropp og helse. Jeg setter stor pris på at du følger meg på Facebook , Twitter, bloglovin osv (synsegulla all over) og at du deler siden min med andre. På den måten får jeg kontakt med enda flere som har samme interesser som meg, noe jeg setter stor pris på.

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

2 responses »

  1. Hei! Jeg har ikke helt vent meg til denne fastemåten som er i skuddet om dagene, hvor en kan spise et herremåltid og allikevel påstå det er faste. Er ikke det masse kalorier (for ikke å snakke om karbohydrater) i det måltidet du forteller om? …som forøvrig høres deilig ut.
    Jeg har fastet i 8 dager og avsluttet i går. Skal nå prøve å gå over til 5:2 fasten men tviler på at jeg klarer å spise noe annet enn slankemat.
    http://tinesundal.blogspot.no/2014/02/fasten-dag-for-dag-i-7-dager-bootcamp.html
    Ha en strålende dag!

    Svar
    • Endelig går det an å svare på kommentarer her på bloggen. Har hatt problemer i flere uker nå. Beklager dette.
      Jeg er helt enig med deg i at faste ikke er rette ordet her, man faster ikke, i den forstand at man slutter å spise, man spiser bare mindre noen dager i uka. Det blir vel litt som muslimene gjør på en måte, de har jo regler for bl a når de spiser i sin faste. 8 dager helt uten mat? Er det det du har gjort? Åherremin.

      Når jeg faster spiser jeg en moderat middagsporsjon. Jeg prøver å ligge lavt på karbohydratene og få i meg litt fett, selv om det er kalloririkt. På den måten opplever jeg at jeg kan faste uten å få svimlebyger, sult, kvalme og andre plager jeg fikk da jeg spiste høykarbo mens jeg fastet. Aner ikke om det er noe sammenheng her, men det føles bra for meg.

      Håper du har det bra 😊

      Svar

Legg igjen en kommentar

