RSS Feed

Oppskrift på fiskekaker

Posted on

Er du klar over hvor ufattelig enkelt og raskt det er å lage fiskekaker selv?
Det var ikke jeg før nå omtrent. «Ha i foodprosessor, blend og steik». Ca så enkelt er det.

I morgen, etter nattevakt passer det godt å lage noe sånt, raskt og enkelt.
Har tatt opp sei (norsk, frossenblokk, typ 19 kr) som tiner i kjøleskapet nå.
Så i morgen setter jeg blomkålen i ovnen, steiker fiskekaker og rasper råkost. Middag på et blunk.

Oppskriften jeg bruker har jeg funnet på lavkarbohverdag.com.

Jeg gjengir den her, etter mine mål:
2 pk frossen sei
3 dl fløte
1 ss fiberhusk
2 sjalottløk eller 1/2 gul løk
4 ss hakket dill
2 små egg
Salt og pepper

Skjær fisk i biter, ha alt i foodprosessor og blend. Steik i smør, på middels varme, ikke bruk for mye smør, da har de lett for å falle fra hverandre.

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

Legg igjen en kommentar

