RSS Feed

En vektoppdattering

Siden jeg satte meg målet om å gå ned 20 kg, har 4,1 kg blitt borte. Innsatsen min for å få de bort, har ikke vært enorm. Jeg har bare spist bedre.

Men siden jeg nå begynner å trene, rekner jeg med at det blir stillstand, evt oppgang noen uker. Det skjer alltid når jeg øker aktivitetsnivået (og er SVÆRT umotiverende, spesielt da jeg gikk på Grete Roede kurs og var «flink» hele tiden men ikke fikk resultater uke etter uke.) Det som jeg tror skjer er at musklene samler vann. Etter noen uker, gjerne 3-4, kommer det gjerne gode resultater på vekta hver uke. Det gjelder å holde ut, ikke gi opp. Derfor ser jeg ingen grunn til å veie meg h er uke. Jeg blir så umotivert av resultatene.

Jeg setter meg heller treningsmål, først og fremst om antall økter, så kommer intensiteten etter hvert. Da er fokuset på livsstilsendringen i stedet for på kropp og kg. Det er også lettere å ha fokus på maten når jeg trener litt.

Klær er aller mest motiverende. Finn deg en bukse og prøv den. Etter hvert som kroppen forandrer seg og den passer øker også motivasjonen, og det er på tide å finne seg et nytt motivasjonsplagg.

Det var dagens oppdatering og litt tips til motivasjon. Jeg blir så glad om du følger meg på Facebook og instagram, synsegulla begge steder, og for alle tilbakemld og kommentarer både her og der. I morgen er det helg, da skal jeg prøve å dele litt helgetips med dere.

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

Legg igjen en kommentar

