RSS Feed

Trening og sånn

Trening og sånn

Går det an å trene og spise lavkarbo? Noen tror at dette ikke går an. Det går helt fint, er min erfaring. Jeg spiser frokost før jeg trener dersom det er om morgenen. Hvis jeg trener på ettermiddag spiser jeg ikke noe spesielt verken før eller etter trening.

Jeg får ikke lavt blodsukker og blir ikke verken svimmel eller skjelven når jeg trener.

Jeg prøver å spise litt ekstra proteiner (egg, cottage cheese, fisk eller kjøtt, ikke pulver) de dagene jeg trener siden proteiner er bra for å bygge muskler. Og muskler vil jeg ha.

Trening er bra for så mye. Jeg har fått bedre helse av å trene, jeg har mindre vondter og nakken/ skuldrene er MYE bedre. Jeg er ikke disiplinert nok til å trene hjemme over tid, og jeg er så glad for at jeg meldte meg inn på treningssenter.

Der har jeg vært på etpar timer. Og jeg merker meg dette:

– det er nesten ingen overvektige der, altså mennesker med helseskadelig overvekt, ikke kosmetisk.
– de som er der gjemmer seg bakerst i lokalet

HVORFOR? Det er jo VI som trenger treningssenteret mest. Å bruke noen timer på trening der hver uke kan redde liv,kan være betydelig livsforlengende og kan gi mye bedre livskvalitet. Hvorfor går ikke de med helseskadelig overvekt på treningssenter?

Jeg vet jo hvorfor. Det handler jo om skam . Men jeg syns ikke du skal skamme deg over din egen kropp. Du skal bytte fokus og tenke at du skal bli gammel i kroppen din, du fortjener det beste og skal gjøre alt du kan for å ta godt vare på deg selv. Da må man spise naturlig mat, og bevege seg.

I dag er det søndag, den perfekte dagen for å ta vare på seg selv 😊 Just do it 😊

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

One response »

  1. Der sa du det, skam! Det er jo trist nok sånn det er, når jeg var i kategorien sykelig fedme hadde jeg ALDRI satt min fot på et treningssenter. Men jeg var jo ikke intressert i å vise meg offentlig generelt, var veldig isolert. Turen gikk som regel til jobb, så handle og rett hjem. Sosialt liv utenom det var lik NULL! Dette er jo trist, men det blir ofte sånn. Man skjemmes, selv om man ikke burde det. Alle mennesker fortjener jo et sosialt liv, men det er jo et faktum at dette er svært vanskelig å gjennomføre for de som sliter med alvorlig fedme. Gjelder såklart ikke alle, men mange..

    Svar

Legg igjen en kommentar

