Rask hjemmelaget pizza

Posted on

20130410-104345.jpg

På siden lavkarbo.no la noen ut den oppskriften jeg skal dele med dere nå. Den kan nemlig også brukes som osterundstykker. Men jeg ville ha pizza! Her er oppskriften:

2 ss fiberhusk
2 ts bakepulver
2 egg
3 ss majones
3.5 dl revet ost
Litt salt.

Jeg blandet egg og majones godt før jeg hadde i bakepulver og fiberhusk og lot det svelle litt. Hadde i 3 dl ost. Hadde røren på bakepapirkledd stekeplate og dyttet den utover med en slikkepott til ca Grandiosa- størrelse.
Om du får problemer med dette går det an å ha bakepapir smurt med litt olje over deigen og kjevle den utover.
Hadde resten av osten over og steikte på 200 grader i ca 10 minutter. Jeg lot den avkjøle før jeg hadde på vanlig pizzafyll, steikt kjøttdeig, litt grønnsaker, tomatsaus og ost. Tror det er lurt å koke fyllet litt inn sånn at ikke fyllet er for rennende. Steikte videre til den så ferdig ut.

Det smakte som vanlig pizza. Ikke eggesmak, bunnen var sprø og pizzaen gjorde stor lykke.

Denne anbefaler jeg deg virkelig å prøve.

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

Legg igjen en kommentar