Koke kraft på rekeskall

Restemat.no (som er en flott blogg, sjekk den ut) hadde en oppskrift på hvordan koke kraft på rekeskall. Jeg vil ha god kraft, for i morgen etter jobb har jeg planer om ca tidenes beste fiskesuppe. Vannvittig travle dager her i huset med syke barn osv og tilsvarende travle dager på jobb med syke kollegaer har jeg forbant meg på at MAT SKAL VI HA!

Så jeg pillet reker.

Reker

Freste rekeskallet i smør

Rekeskall og smør

Hadde i løk, hvitløk og tomatpure og freste mer.

Hadde i en rest hvitvin og resten vann.

Småputrer

Kokte en evighet (ca 20 minutter, en liten evighet hvertfall.

Mens det kokte kuttet jeg opp purre, gulrøtter, løk og chilli.

Purre

Silte og kokte krafta.

Kokt kraft av rekeskall

Så i morgen blir det ca sånn:

Kok opp gulerøtter i kraft. Spe med fløte (og evt vann). Fres løk og chilli mykt i stekepanne. Hiv oppi suppa sammen med purreløk. Kutt fisk i pene små terninger, jeg har laks og torsk, og sleng oppi suppa. Smak- spice it up. Dekk bordet- og spis. Server med et dryss av pillede reker. Hurtigmat for travle hverdager!

Følg meg gjerne på Facebook og Instagram . Søk på synsegulla, så finner du meg 🙂

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

Ett svar »

  1. Dette var aldeles ingen dum idé!

    Svar
  2. Tilbaketråkk: Fiskesuppe | Kraftkost

Legg igjen en kommentar