Dagen etter faste

20140123-072011.jpg

I går fastet jeg og det eneste jeg spiste var det dere ser på bildet- torsk, gulrotstuing og bacon.

Jeg var ikke sulten da jeg la meg, og jeg er ikke sulten nå når jeg har stått opp.

Min måte å spise på, som for meg er litt krevende, er å prøve å vente med å spise til jeg blir sulten.
Skulle ikke tro det er så vanskelig, men det er det.
Nå når klokka nærmer seg 0730, er det jo tid for frokost, det har jeg jo lært at man MÅ ha for å få en god start på dagen.

Men når jeg spiser lavkarbo, uavhengig av om jeg har fastet eller ikke, blir jeg gjerne ikke sulten igjen før klokka er bortimot 11. Så da er det jeg skal spise frokost. Ofte holder frokosten meg mett til middag ca kl 1630, også kan det bli et måltid rundt kl 21. Det er gjerne litt mindre.

Jeg tenker at når jeg spiser mindre mengde mat enn før er det litt ekstra viktig å tenke over hva maten inneholder. Jeg prøver å spise grønnsaker til alle måltider i løpet av dagen. Og jeg prøver å variere med kjøtt, fisk og egg som proteinkilde.

Jeg planlegger hva vi har til middag for en uke av gangen og holder meg stort sett til dette. Jeg planlegger at jeg gjerne faster på nattevakt nr 2 i uka. Og når forkjølelsen bare slipper tak planlegger jeg å trene litt hjemme.

Så blir det spennende da, å se om vekta har gått ytterligere nedover neste uke.

About synsegulla

Kvinne født i 1980 som hovedsaklig blogger om lavkarbokosthold og deler oppskrifter

Legg igjen en kommentar